Translate

5 Nisan 2013 Cuma

Beyaz, ipek gibi yağdı kar






Beyaz, ipek gibi yağdı kar 
Bir kız kardan hafif adımlarıyla yürüyüp geçti hayal içinde 
Arkadaşlarımı düşündüm, sevgili şeyleri 
Sanki her şey bizimle var ve bizimle olacak 
Şarkılar çaldı odalarda 
Bütün insanları sevmek gerektiğini düşündüm 
Düşmanlarımız dışında 
Düşmanlarımız çünkü 
Sevgiyi yok ettikleri için 
Düşmanımız oldular. 

Beyaz ipek gibi yağdı kar 
Bir kız kardan hafif yüreğiyle 
Geçip gitti güvercinleri anımsatarak. 
Uzaktaki şehir 
Uykuya dalmıştır şimdi. 
Düşündüm bir bir 
Kardeşlerimin ne yaptıklarını 
Nihat 
Uyumuyor olmalı. 
-Nefis bir şarkı 
Söylüyor yandaki odadaki kız 
Bir Rus 
Halk şarkısı. 
Ve şimdi koroyla 
Başladılar- 
Nihat düşünüyordur 
Karanlıkta. 
-Sanırım 
Bir saatten sonra 
Hapishanede 
Dışardan söndürüyorlar ışıkları- 

Beyaz ipek gibi yağdı kar 
Bir kız kelebek adımlarıyla 
Geçip gitti karın üzerinden. 
İnsanlar kendi şarkılarını 
Kendi hayallerini taşıyorlar. 
Çağdaş şarkılar 
Gerekli onlara 
Hem hayatlarının 
Derinliklerinden söz eden 
Gerçekleştirilmiş 
Gerçekleştirilmemiş duygularından, 
Hem 
Kavgayı ateşleyen 
Somut 
Anlaşılır 
Akıllı şarkılar. 

Beyaz, ipek gibi yağdı kar 
Acılarla dolu bu dünyaya. 
İnsafsızlık 
Vahşet 
Hala güçlü 
Ve hala iktidarda. 
İnsanlar 
Ölüyorlar. 
Gepgenç 
Sımsıcak 
Ölüyorlar 
Sanki 
Ölmüyorlarmış gibi. 
Bir yandan sürüp gidiyor 
Hayat; 
Bir yanda tel örgüler 
Parmaklıklar. 

Beyaz, ipek gibi yağdı kar 
Yağdı kirpiklerine bir kızın 
Yağdı mavi bir nehre 
Saçlarıma yağdı 
Otobüslere 
Ağaçlara 
Evlere. 
İçimden okşadım onu. 
Kelebek adımlarını 
Yanımdan geçen kızın. 
Herhangi bir kız 
Hayalleri olan. 
İstedim ki 
Daha güzel 
Olsun şu dünya. 

İstedim ki 
Beyaz 
İpek gibi yağan karın altında 
Bitsin artık 
Bu sürüp giden alçaklıklar. 
Bir bebek 
Ölüm tehdidi altında yaşamasın 
Beşiğinde. 
Ve paramparça olmasın 
Sımsıcak 
Capcanlı 
Yaşayıp giderken insanlar. 
Bırakın, beyaz 
İpek gibi yağan karın altında 
Hayallerimiz olsun. 
Yaşayalım 
Özgür 
Güzel 
Düşünceli. 
Anlatalım 
Düşündüklerimizi birbirimize. 
Sevinç egemen olsun her yerde 
İnsanca 
Bir kaygı. 

Beyaz, ipek gibi yağdı kar. 
Yağsın. 
Dünya daha güzel olacak 
İnanıyorum buna. 
Bir insan kalbinin güzelliğine 
Çocukluğuna 
Sonsuz cesaretine, olanaklılığına 
İnandığım kadar. 



ATAOL BEHRAMOĞLU


...